باز کردن گچ در منزل

اگر خدایی نکرده دچار حادثه ای شده‌اید که اعضای بدنتان نیاز به گچ‌گرفتن دارد یا اگر دوره گچ‌گیری را تمام کرده‌اید و باید آن را باز کنید، ما خدمات گچ‌گیری و بازکردن گچ در منزل را فراهم کرده‌ایم.

گچ‌گیری و بازکردن گچ در منزل یعنی چه؟

گچ ارتوپدی یا همان گچ به زبان خودمان، پوسته ای است که غالباً از گچ یا فایبرگلاس ساخته می شود. این پوسته با جنس سفت و سختی که دارد، یک اندام آسیب دیده، یا در بعضی موارد قسمته‌ای زیادی از بدن را برای ایجاد ثبات و نگهداری ساختارهای تشریحی، بی‌حرکت نگه می‌دارد. اولین شرط برای ترمیم اندام‌های آسیب‌دیده، بی‌حرکت و ثابت ماندن است.

پوسته گچی، از تکان‌خوردن و در نتیجه بهم‌ریختگی ساختار آناتومیک اندام‌های آسیب دیده جلوگیری می کند، تا بدن فرصت آغاز و به سرانجام رساندن مراحل ترمیم (مثلا جوش خوردن استخوان) را داشته باشد. در صورت آسیب دیدگی خود یا یکی از عزیزانتان به صورتی که نیاز به گچ‌گرفتن باشد، کافیست از طریق پل های ارتباطی، با ما تماس بگیرید. ما گچ‌گیری در منزل را برایتان انجام خواهیم داد.

اگر شکستگی را گچ نگیریم چه می شود؟

تمام متخصصان ارتوپد، بر این باورند که شکستگی‌ها باید با فوریت بالایی درمان شوند. عدم اقدام به درمان صحیح و به موقع، می تواند خسارات جبران ناپذیر و حسرت‌باری را به وجود بیاورد. مثلا اگر یک شکستگی را گچ ‌نگیریم، به احتمال بسیار زیاد، نتیجه آن عفونت یا سیاه شدن سر استخوان خواهد‌بود.

گاهی برای یک شکستگی جزئی که درمان آن کاری بسیار ساده و روزانه و روتین است، آنقدر دیر به پزشک مراجعه می‌کنیم که استخوان شروع به جوش‌خوردن می کند که درمان آن، تبدیل به یکی از سخت‌ترین تجربه‌های کاری پزشک تبدیل می‌شود.

بخوانید
بخیه و کشیدن بخیه در منزل

در روش‌های نوین و مدرن خدمات‌رسانی پزشکی، گچ‌گیری و بازکردن گچ در منزل انجام می‌شود و شما از مراجعه به مراکز درمانی بی‌نیاز خواهید بود. برای دسترسی به این نوع خدمت، با ما تماس بگیرید.

اندام آسیب دیده تا چه زمانی باید در گچ باشد؟

 اغلب اوقات استخوانی که شکسته است، باید تا زمانی که بهبود‌یافتگی آن تایید نشده، در گچ بماند. معمولا پزشک، پرستار، ارتوپد یا متخصصی که گچ‌گیری را انجام می‌دهد، زمان حدودی بهبود را به شما اعلام خواهد کرد. گچ ارتوپد، عملکردی شبیه به آتل دارد و از حرکت عضو آسیب‌دیده، جلوگیری به عمل می آورد. همانطور که اشاره شد، این ثبات و عدم‌حرکت، ساختار تشریحی و آناتومیک عضو آسیب‌دیده را حفظ می‌کند و بدن فرصت ترمیم را خواهد داشت.

چگونه گچ را باز کنیم؟

به محض اینکه بهبودی حاصل‌شد (استخوان جوش خورد) گچ باید از دور اندام بهبود یافته باز شود. برخی افراد خیال می‌کنند که اگر گچ ارتوپد (مخصوصا از نوع فایبر) با آب خیس شود، می‌توان آن را باز کرد. همچین اقدامی نه تنها باعث بازشدن گچ نخواهد شد، بلکه حتی می‌تواند آسیب جدیدی به اندام مورد نظر وارد کند.

اگر قصد استفاده از درمان‌های خانگی را دارید (که ما هم همین را پیشنهاد می‌کنیم) راهش این نیست که خودتان دست به کار شوید. ما متخصصان آموزش‌دیده را برای خدمت رسانی به شما در منزل آماده می‌کنیم. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که به ما بگویید نیاز به خدمات پزشکی در منزل خودتان دارید.

چرا باید گچ‌گیری و بازکردن گچ‌ در منزل انجام شود؟

بخوانید
تزریق آنتی بیوتیک در منزل

دلایل بسیاری برای گرفتن این تصمیم وجود دارد که نوشتن همه آنها در این مقاله نمی‌گنجد. اما مهم ترین آنها را در ادامه ذکر خواهیم‌کرد. برخی از آنها برای پرهیز از ضرر و برخی نیز برای به دست آوردن مزیت هستند. افراد اعزام شده توسط ما، پس از خدمت رسانی، آموزش‌ها و دستورات لازم برای تسریع و تسهیل روند درمان را با شما درمیان خواهند گذاشت.

1)  #در_خانه_بمانید

کرونا بیداد می‌کند. هیچ شکی در این نیست که اندام آسیب دیده باید گچ‌گیری شود و اندام بهبود یافته باید از شر گچ خلاص شود. تا همین چند وقت پیش انجام دادن این‌کار مستلزم مراجعه به درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و… بود. اما این روزها با شنیدن نام‌هایی که گفته شد، یاد چه چیزی می افتید؟ ویروس خطرناکی به نام کرونا!!

به طور قطع به یقین می‌توان گفت که هیچ مرکز درمانی‌ای وجود ندارد که در روز، چند فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا به آنجا مراجعه نکند. شما می‌توانید همچین چیزی بگویید؟؟ کادر درمان که نمی‌تواند!! متخصصین ما، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از تجهیزات ضدعفونی و استریلیزه شده، آماده رساندن خدمات پزشکی به شما هستند. گچ‌گیری و بازکردن گچ در منزل، یکی از این خدمات است.

2) ثبات و سکون اجباری

یادتان هست بالاتر گفتیم شرط اول بهبودی، حفظ ساختار تشریحی و آناتومیک عضو آسیب دیده است؟ جهت تحقق این شرط، اندام باید ثابت بماند. سقوط از پله، پیچ‌خوردگی، لای در ماندن، زمین‌خوردن و… معمولا حوادثی هستند که رخ می‌دهند و باعث شکستگی استخوان می‌شوند.

تاکنون با اورژانس تماس گرفته‌اید؟ اولین دستوری که به شما می‌دهند این است که “مصدوم آب و غذا مصرف نکند و بی حرکت بماند تا همکاران ما برسند.” شرط ثبات و خطر آسیب‌دیدگی جدی در صورت حرکت دادن فرد مصدوم، اوپراتور اورژانس را بر آن می‌دارد تا این دستور را به شما بدهد.

بخوانید
باز کردن گچ فایبرگلاس توسط پزشک در منزل

لطفا در صورت بروز حادثه و آسیب‌دیدگی، مصدوم را حرکت ندهید تا ما برسیم.

3) احساس امنیت

فرد مصدوم، پیش از آنکه دقیقا متوجه شود چه آسیب‌جسمانی ای به او وارد شده، تحت تاثیر فشار روانی زیادی قرار دارد. کودکی که درحال گریه است، نمی داند آسیبی که دیده خیلی بدتر از درد آمپول است. بدون آنکه بداند ترس اصلی او باید عدم درمان آسیب‌دیدگی باشد، از مراجعه به بیمارستان وحشت دارد. بزرگسالان نیز همین ترس را در وجود خود دارند. اما آن را بیان نمی‌کنند یا حتی گاهی نمی‌دانند که می‌ترسند. این یک فرآیند دفاعی مغز است که توضیح کامل آن در این مطلب نمی‌گنجد.

به صراحت می‌گوییم برای فردی که آسیب دیده است، ترسیده، دل‌شوره دارد و می‌خواهد هرچه سریعتر به خانه خود بازگردد، هیچ‌چیزی خوش‌آیندتر از دیدن مبلمان، تلویزیون و فرش های خانه خودش نمی‌باشد. برای او هیچ‌چیز بهتر از این نیست که فرایند درمان، گچ‌گیری و بازکردن گچ در منزل و در تخت خودش انجام شود. فرد مصدوم بعدا از اینکه همچین خدماتی را برای او فراهم کرده اید، از شما متشکر خواهد بود.

پیام بگذارید