ویزیت در منزل

به طور کل در گذر زمان تمامی افراد هر چند وقت یک بار به بررسی و چکاب کلی وضعیت سلامتی خود نیاز دارند تا در صورت وجود مشکلی اقدام به رفع آن شود همچنین گاهی اوقات افراد دچار سرماخوردگی های فصلی، بیماری های بسیار حاد یا مزمن می شوند که به پزشک احتیاج پیدا می کنند و افرادی که توانایی مراجعه به پزشک را داشته باشند سریعا به پزشک مراجعه می کنند اما برخی از افراد به دلایل خاصی مانند بیماری، ضعف جسمانی و… طبق توصیه های پزشک خود باید در منزل بمانند و در این مواقع مراجعه حضوری به پزشک کاملا سخت است و در صورتی که امکان، مراجعه پزشک به منزل وجود داشته باشد چنین موردی را انتخاب می کنیم تا پزشک به صورت کاملا تخصصی در منزل بیمار را ویزیت کند.
برخی از دلایلی که سبب احتیاج بیمار به ویزیت در منزل می شود ممکن است شامل نداشتن دسترسی به مطب و کلینیک های تخصصی، سخت بودن رفت و آمد در شهر به دلیل وجود ترافیک و… یا نداشتن توانایی برای حمل بیمار به مطب می باشد به همین دلیل برخی از پزشکان خدمات خود را در منزل بیمار نیز انجام می دهند و خدماتشان از گذشته تاکنون پیشرفت های بسیاری کرده است. خدمات پزشکانی که ویزیت در منزل بیمار را ارائه داده اند شامل خدمات بهداشتی و پزشکی، مراقبت های پزشکی خاص، تشخیص انواع بیماری های خاص، بررسی نحوه روند درمان، مشاوره کامل برای درمان و نوع بیماری، پیشگیری از بیماری ها و انواع خدمات دیگر می باشد که به طور کامل در  منزل بیمار انجام می دهند.

ویزیت در منزل
ویزیت پزشکان متخصص در منزل شخص توسط متخصصین و پزشکان با سابقه انجام می شود اما برای ویزیت در منزل باید از قبل هماهنگی های لازم بین پزشک و شخص صورت گرفته باشد تا پزشک بتواند خدمات خود را در یک بازه زمانی کامل انجام دهد. بیماران می توانند برای معاینه پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند و در صورت نیاز از پزشکان عمومی کمک بگیرید به دلیل این که ویزیت بیمار در منزل توسط پزشک نیز امکان پذیر می باشد. پزشک متخصص پس از مراجعه به منزل شما و معاینه ی کلی اگر تشخیص دهد که برای درمان شما به بررسی های تخصصی تری احتیاج باشد از پزشکان متخصص کمک می گیرد تا درمان بیمار به صورت تکمیل تری انجام شود اما قبل از هر چیزی برای ویزیت در منزل بهتر است که بدانید ویزیت پزشک در منزل در هر نوع زمینه ای انجام نمی شود به دلیل این که برای درمان و چکاب به دستگاه یا امکانات خاصی نیاز باشد که بدون آن ها نمی توان بیمار را معاینه کرد اما زمانی که پزشک برای ویزیت به منزل بیمار مراجعه می کند با تمامی امکانات لازم مراجعه می کند تا بتواند به طور کامل شما را معاینه کند و نحوه درمان را به خوبی برایتان مشخص کند‌.

بخوانید
پانسمان در منزل | زخم چیست و چگونه در منزل از آن مراقبت کنیم؟

ویزیت پزشک

با توجه به مشکلات ترافیک ، مسیرهای طولانی تا درمانگاه و بیمارستان ، صف های انتظار برای ویزیت ، هزینه های انتقال بیمار و… دسترسی به پزشک با تجربه در منزل سهولت های فراوانی برای خانواده و بیمار ایجاد می کند.گاهی هم نیاز است بیمار بصورت دوره ای در منزل ویزیت و چکاپ شده و برخی آزمایشات هم انجام شود.
پزشک عمومی، پزشکی است که مراقبت‌های اولیه را فراهم کرده و در پزشکی خانواده تخصص دارد. یک پزشک عمومی به درمان بیماری‌های حاد و مزمن برای همهٔ سنین و هر دو جنس، می‌پردازد. آنها مهارت خاصی در درمان افراد مبتلا به بیماریهای گوناگون و همایندی مرضی دارند.

ویزیت سالمندان در منزل

یکی از خدماتی که پزشکان برای سالمندان و افراد مسن در نظر گرفته اند ویزیت آن ها به بهترین شکل ممکن در منزل می باشد که در این اوقات ویزیت سالمندان را در منزل با سرویس های کاملا خوب و عالی انجام می دهند.
سالمندان به دلایل مختلفی امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارند و ویزیت در منزل جزو بهترین گزینه ها برای آن ها می باشد اما برخی از افراد مسن ترجیح می دهند که در منزل خود در یک محیط آرام و دور از آلودگی هوا و باکتری و میکروب های موجود در محیط های بیمارستانی زیر نظر پزشک بررسی و معاینه شوند به همین دلیل از روز های قبل با پزشک مورد نظر خود برای ویزیت هماهنگ می کنند. دلایلی که سالمندان از سرویس ویزیت در منزل بهره می برند شامل موارد زیر می باشد.

۱- وضعیت جسمانی فرد

گاهی اوقات افراد به دلیل بیماری‌ خاصی که دچار ان شده اند از لحاظ جسمانی قوی نیستد و برای بهبود به استراحت بیشتری نیاز دارند، به عنوان مثال برخی از بیماری های قلبی، تنفسی، عفونی و انواع بیماری‌ هایی که سبب افزایش بیماری و علائم ان می شود به همین دلیل ویزیت فرد در منزل می‌تواند بهترین انتخاب برای فرد باشد.

بخوانید
تزریق سرم و آمپول در منزل

۲- وضعیت جسمی افراد

گاهی اوقات ممکن است فرد از لحاظ جسمانی شرایط مناسبی را نداشته باشد و به بیماری های خاصی مانند ام اس یا شکستگی دست، پا، کمر و… دچار شده باشد و فرد قادر به حرکت دادن اجزای بدن خود نباشد به همین دلیل ویزیت فرد سالمند در منزل بهترین گزینه می باشد تا وضعیت فرد بهبود یابد.

۳- شرایط آب و هوایی محل زندگی

گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند شرایط آب هوای نا مناسب مانند بارش باران، برف و یخ زدگی سطوح جاده و برودت هوا امکان ویزیت سالمند در مطب و کلینیک های پزشکی غیر ممکن است به همین دلیل می توان برای ویزیت فرد این گزینه را انتخاب کرد.

ویزیت سالمندان در منزل

۴- دوری از مرکز درمانی مورد نظر

برخی از افراد برای درمان بیماری ها فقط از کلینیک، مطب، بیمارستان مورد نظر خود کمک می گیرند اما گاهی اوقات به دلیل فاصله طولانی با مطب امکان مراجعه به ان جا راحت نیست و ممکن است برای فرد سخت و پر هزینه باشد به همین دلیل پزشکان برای ویزیت سالمند در صورت نیاز به منزل شخص مراجعه می کنند.

۵- سفر

گاهی اوقات افراد مسن و سالمند زمانی که به سفر رفته اند ممکن است دچار مشکلاتی شوند و برای بررسی به ویزیت پزشک احتیاج دارند و پزشکان بیمارستان ها اقدام به ویزیت در محل اقامت فرد می کنند.

 ۶- حفظ وقت و زمان

برخی از افراد زندگی روزمره خود را طبق برنامه های خود پیش می برند و به حفظ وقت و زمان خود اهمیت زیادی می دهند به همین دلیل تصمیم می گیرند برای بررسی و چکاب افراد سالمند با هماهنگی قبلی اقدام کنند.
ویزیت افراد سالمند توسط پزشکان متخصص و با تجربه انجام می شود و در حین چکاب فرد تمامی موارد لازم چک می شود و در صورت نیاز فرد را به بیمارستان برای معاینه تخصصی تر منتقل می کنند.

هزینه ویزیت پزشک

ویزیت بیماران در محیط مورد نظر فرد یکی از خدماتی می باشد که پزشکان یا کیلینک های خصوصی برای راحتی بیماران ارائه داده اند و در این زمینه فعالیت خود را به صورت کاملا درخشانی انجام داده اند. پزشکان برای بررسی و ویزیت بیماران خود از ابزار ها و وسایل کاملا ضد عفونی شده و یک بار مصرف استفاده می کنند تا بیماری های مختلفی در آینده برای فرد پیش نیاید همچنین متخصص سعی می کند در حین ویزیت تمامی موارد را طبق تجربیات شخصی خود معاینه کند و فرد را درباره نوع بیماری یا روند درمان آگاه کند همچنین گاهی اوقات پزشک برای مشاوره به منزل افراد مراجعه می کند که هر کدام از این موارد هزینه های جداگانه ای دارد به عنوان مثال هزینه ویزیت توسط متخصص نسبت به ویزیت توسط پزشک عمومی کاملا متفاوت است و هر کدام از آن ها تعرفه های جداگانه ای را در نظر گرفته اند همچنین ویزیت پزشک اگر از قبل هماهنگ شده باشد نسبت به ویزیتی که به صورت اورژانسی رخ داده است کاملا متفاوت است.
گاهی اوقات ممکن است فرد در نیمه شب احساس بیماری داشته باشد و از پزشک برای ویزیت کمک بگیرد که در این شرایط هزینه ویزیت مقداری بالا تر محاسبه می شود. هزینه ویزیت توسط پزشک نسبت به شرایط و نوع بیماری فرد تغییر می کند.

بخوانید
خدمات پزشکی در منزل

هزینه ویزیت پزشک
برای ویزیت در منزل از قبل بهتر است که با پزشک هماهنگ کنید تا پزشک زمان کافی را برای ویزیت در اختیارتان قرار دهد به همین دلیل از چند روز قبل اقدام کنید تا در روز معاینه مشکلی پیش نیاید.
پزشک هنگام بررسی و ویزیت وظایف خود را به نحو احسنت انجام می دهد تا بیمار از تمامی موارد رضایت کافی داشته باشد. برای اطلاع از هزینه های معاینه، درمان و.‌. پزشک می توانید از قبل به صورت تلفنی نیز صحبت کنید تا در صورت رضایت شما، تاریخ مشخص برای ویزیت قرار داده شود.
هزینه های ویزیت پزشکان کاملا منصفانه می باشد و سعی می کنند نسبت به تعرفه های قرار داده شده پیش بروند تا افراد هزینه های بالایی را برای ویزیت پرداخت نکنند.
یکی از وظایفی که پزشکان هنگام ویزیت باید رعایت کنند بررسی تمامی موارد می باشد و در صورت نیاز به بیمار توصیه کند که در اسرع وقت برای معاینه و درمان به صورت تخصصی تر به مطب یا بیمارستان مراجعه کند به همین دلیل برای انتخاب پزشک دقت بسیار بالایی داشته باشید و از پزشکان با سابقه کمک بگیرید.

پیام بگذارید