در طی عملیات نمونه گیری خون در منزل، فرد آموزش‌دیده با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارد، مقداری از خون داوطلب را جهت آزمایش، برمی‌دارد. برای دسترسی به خدمات نمونه گیری خون، با ما تماس بگیرید.

چه زمانی به آزمایش خون نیاز است؟

آزمایشات‌خون کاربردهای گسترده ای دارند و یکی از رایج ترین انواع آزمایشات پزشکی هستند.

به عنوان مثال، از آزمایش‌خون می‌توانید برای موارد زیر استفاده کرد:

  • سلامت‌عمومی خود را ارزیابی کنید.
  • بررسی کنید که آیا عفونتی در بدن‌خود دارید یا خیر.
  • مطمئن‌شوید که بعضی از اندام های خاص مانند کبد و کلیه‌ها به خوبی کار می‌کنند.

آزمایش‌خون نشان می‌دهد که آیا سطح مواد مختلف در خون، در حد طبیعی خود قرار دارد یا خیر.

برای بسیاری از مواد خونی، محدوده طبیعی دامنه دیده شده در 95 درصد افراد سالم در یک سطح خاص است. برای بسیاری از آزمایشات، محدوده طبیعی بسته به سن، جنس، نژاد و سایر عوامل متفاوت است.

چرا باید نمونه گیری خون در منزل انجام شود؟

در پی بروز همه‌گیری ویروس کرونا، تعداد افرادی که برای نمونه گیری خون و آزمایش خون به آزمایشگاه‌ها می روند، کاهش یافته است. در نتیجه، بیماران بیشتری برای انجام نمونه گیری خون در منزل تصمیم می‌گیرند. بسیاری از بیماران برای به حداقل رساندن شیوع ویروس کرونا، آزمایشات معمول و مراقبت های پزشکی را به تعویق می‌اندازند. برخی از آزمایشگاه‌ها گزارش می‌کنند که کاهش 40 درصدی در قرارهای فلبوتومی و میزان آزمایش خون وجود دارد.

این مورد نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا اتفاق افتاده است. به عنوان مثال Quest Diagnostics، کاهش قابل توجه حجم تست‌ها را در دو هفته آخر مارس 2020 گزارش کرد.

بخوانید
خدمات پزشکی در منزل

این تغییرات باعث شده است که موسسات بهداشتی، شیوه ها و فن آوری های جدیدی را به کار گیرند که بیماران را قادر می‌سازد تا به خدمات نمونه گیری خون در منزل دسترسی داشته باشند. این انگیزه برای برقراری ارتباط با بیماران و شرکت کنندگان در آزمایش های بالینی در حالی که آنها در خانه ایمن هستند، باعث افزایش تقاضا برای این نوع خدمت می شود.

برخی از آزمایشگاه ها این روند را دنبال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به کندی، روش‌هایی را آزمون و خطا می‌کنند که آزمایش نمونه های خون از راه دور را امکان پذیر می کند. با این حال، با بروز این پاندمی، کاهش مراجعه به آزمایشگاه‌ها و افزایش تمایل مردم به گرفتن نمونه خون در منزلشان کاملا طبیعی است.

برای افرادی که همچنان جهت استفاده از خدمات پزشکی در منزل متقاعد نشده‌اند، دلایل زیر مفید خواهد بود.

دسترسی

با انجام نمونه گیری خون در منزل، بیمارانی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، مجبور نیستند برای گرفتن خون به مراکز درمانی مراجعه کنند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که با ما ارتباط برقرار کنید. متخصصین مجرب و آموزش دیده مجموعة ما، خود را به شما خواهند رساند. تجهیزاتی که آنها مورد استفاده قرار می‌دهند، کاملا آنتی‌باکتریال خواهد بود.

آسایش

افرادی‌که نیاز دارند تا آزمایش خون بدهند، معمولا دچار مکشلاتی هستند که باعث می‌شود چیزی جز آسایش و راحتی نخواهند. مثلا یک فرد سالخورده که به سرگیجة مزمن مبتلاست، بهترین خدمتی که می‌توان به او انجام داد، این‌است که خدمات پزشکی را در تخت‌خواب خودش دریافت کند. بهترین‌کاری که می‌توانید برای پدر یا مادر پیر خود در این موقعیت انجام دهید، این‌است که در آسایش کامل، خدمات‌پزشکی را به آنها برسانید.

بخوانید
تست آنتی بادی

نیازی نیست برای برخی از امور، آنها را از دایره آسایش خود خارج کنید و مثلا به آزمایشگاه‌هایی ببرید که خطر کرونا در آنجا وجود دارد. مثلا، اگر آنها نیاز به آزمایش خون‌دارند، بهتر است که نمونه گیری خون در منزل خودتان انجام شود.

راحتی

حتی پس از پایان‌کرونا، آزمایشات‌بالینی بخشی اساسی در تحقیقات خواهد بود. نمونه گیری خون در منزل، یک روش‌مناسب برای جمع‌آوری نمونه از داوطلبان آزمایشی است که نمی‌توانند و نمی‌خواهند که به آزمایشگاه ها مراجعه کنند.

استفاده از این روش، هم‌اکنون در تمام دنیا رایج است. انستیتوی ملی بهداشت آمریکا، در حال حاضر از کیت های میکرو نمونه میترا برای آزمایشات بالینی کووید-19 استفاده می کند. آزمایش‌دهندگان با انستیتو تماس می‌گیرند تا کیت نمونه‌ گیری در منزل را که می‌تواند برای آنها به خانه‌شان فرستاده شود، درخواست کند. آنها نمونه‌های خون خود را برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه به انستیتو ارسال می‌کنند. سپس انستیتو از داده‌های موجود، برای مطالعات مربوط به کرونا ویروس و به ویژه جهت تعیین تعداد موارد کشف نشده کوید-19 در میان جمعیت ایالات‌متحده استفاده می کند.

ایمنی

نمونه گیری خون در منزل، ایمنی بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات‌بهداشتی را افزایش می‌دهد. بیماران نیازی به مراجعه به کلینیک برای نمونه گیری خون یا آزمایش ندارند. در عوض، متخصصین ما با تجهیزات استریل‌شده و ضدعفونی شده‌ای که در اختیار دارند، به منزل فرد تماس گیرنده مراجعه می‌کنند و نمونه گیری خون را در منزل آنها انجام می‌دهند.

رویکرد جمع آوری خون بیمار محور، به سرعت جایگزین خونگیری‌های سنتی خواهد شد. تعداد زیادی از سازمان های بهداشتی‌درمانی، امروزه در صورت لزوم پزشکان فلبوتومیست را برای ارائه خدمات آزمایشگاهی سیار به خانه های بیماران می‌فرستند. این عمل خطرات مربوط به ایمنی را کاهش می‌دهد.

بخوانید
ساکشن بیمار در منزل

بقا

با اجتناب از مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها جهت خونگیری و اقدامات‌آزمایشگاهی، بسیاری از مطب‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی مجبور شده‌اند کارکنان خود را به ساعات نیمه‌وقت منتقل کرده یا حتی آنها را اخراج کنند. در برخی موارد، حقوق آنها را کاهش داده‌اند و برخی را نیز به حالت تعلیق درآورده‌اند. شیوع ویروسی مانند ویروس کرونا، تأثیر منفی بزرگی بر روی سرپا ماندن بسیاری از سازمان‌های بهداشتی گذاشته است. مخصوصا آنهایی که نمی‌توانند به سرعت با روش‌های جدید مانند نمونه گیری خون در منزل، تطابق پیدا کنند.

وقتی کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌های بهداشتی درمانی بتوانند به گزینه‌های جمع‌آوری خون و آزمایش از راه دور روی بیاورند، نیازی به انجام اقدامات شدید تجاری نیست. پزشکاني که در محيط امروز از انجام خدمات پزشکی در منزل استقبال مي کنند، هنوز به آزمايشگاه‌ها نياز خواهند داشت. همچنین پرسنلی که بتوانند نمونه‌هاي موجود را آزمایش و پردازش کنند.

هنگامی‌که به استفاده از روش‌های جدید خدمت‌رسانی پرشکی می‌پردازیم، ممکن‌است سوالاتی برای شما پیش‌آید. پشتیبانان ما آماده هستند تا به تمام سوالات شما، مخصوصا در مورد نمونه گیری خون در منزل، پاسخ‌دهند.