فصد خون در منزل

فصد خون یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی است که از هزاران سال پیش در جهان مورد استفاده قرار گرفته‌است. جهت انجام فصد خون در منزل، با ما تماس بگیرید.

فصد خون چیست؟

فصد خون،  یکی از قدیمی‌ترین اقدامات پزشکی در طول تاریخ است. اولین سوابق مربوط به آن برای اهداف بهداشتی، از متون 3000 ساله مصری بدست آمده‌است. همچنین متونی وجود دارد که نشان می‌دهد هندی‌های باستان به امید بهبودی افراد بیمار، فصد خون انجام می‌دادند. معروف است که سوری های باستان، از زالو برای فصد خون نیز استفاده می‌کرده‌ا‌ند. این عمل در واقع در همه دنیا معمول بوده ‌است و امروزه نیز در طب سنتی ایرانی، از این روش استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید از این روش درمانی در منزل خود بهره‌مند شوید.

تاریخچه ای کوتاه از فصد خون

بقراط، پزشکی اهل یونان‌باستان که در قرن پنجم قبل از دوران معاصر زندگی میکرد و یکی از مهمترین چهره‌های تاریخ پزشکی بود، طبق نظریه اخلاط چهارگانه یا “نظریه هومورال” طبابت می‌کرد. این نظریه معتقد بود که چهار مزاج یا خلط اصلی در بدن انسان وجود دارد و عدم تعادل در اخلاط، علت بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی است.

براساس تأثیرگذارترین نسخه این نظریه، اخلاط چهارگانه عبارتند از: صفرای سیاه ، صفرای زرد ، بلغم و خون.

در قرن دوم قبل از دوران معاصر ، جالینوس، پزشک مشهور رومی که نظریه هومورال را دنبال می‌کرد، به منظور برقراری تعادل در چهار مزاج و درمان علائم مختلف، تصلب شرایین را که یک روش فصد خون است، ترویج کرد.

به گفته جالینوس، یک برش خونین به وریدهای پشت گوش، می‌تواند سرگیجه و سردرد را درمان کند و اجازه می‌دهد خون از طریق یک برش در شریان‌های گیجگاهی (وریدهای موجود در شقیقه‌ها) خارج شود، پس می‌تواند بیماری‌های چشم را درمان کند.

دستور اصلی فصد خون، این است که مقداری از خون را به صورت “کنترل‌شده” خارج کنید تا در نتیجه، خونریزی شدیدی در بیمار به وجود نیاید.

آیا فصد خون مفید است؟

بله، ممکن‌است برای افرادی که چند ناهنجاری خاص در خون خود دارند مفید باشد. پزشکان هنوز از فصد خون استفاده می کنند. به عنوان مثال، در موارد پلی سیتمی (شمارش غیرطبیعی سلول های قرمز خون) و در یک بیماری ارثی به نام هموکروماتوز، که آهن بیش از حد در خون باقی می‌گذارد، فصد خون یکی از اصلی‌ترین روش‌های درمانی‌است که حتی در صنعت پزشکی مدرن نیز از آن استفاده می‌شود.

آیا امروز نیز فصد‌خون انجام می‌شود؟

بله. فصد خون، یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است که ایرانیان نیز از این روش استفاده می‌کرده اند. این روش نسبت به حجامت، مزایایی دارد که در این مطلب، گنجایش آن نیست. اما از این امر آگاه باشید که امروزه نیز از این روش درمانی مؤثر، استفاده می‌شود. خبر خوب این که برای بهره‌مندی از این روش، نیازی نیست به هیچ مرکزی مراجعه کنید. ما متخصصین مجرب و آماده به خدمت‌رسانی را داریم که فصد خون در منزل را انجام می‌دهند.

از فصد خون برای درمان چه بیماری هایی استفاده می‌شود؟

قبل از تولید آنتی‌بیوتیک ها، از فصد خون برای درمان بیماری‌های جدی از قبیل روحی-روانی و جسمی استفاده می‌شد. گفته می‌شود که جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا، در آخرین تلاش‌ها برای نجات جان او طی آخرین ساعات زندگی‌اش، 80 اونس خون از بدن وی تخلیه شده است.

به گفته جک وارن جونیور زندگینامه نویس، وی پس از گرفتار شدن در برف و بوران هنگام رانندگی در مزرعه خود، بیمار شده بود. البته این روش کار نکرد واشنگتن در 14 دسامبر 1799 درگذشت.

برخی از کارشناسان فصد خون را مقصر می دانند و دیگران می‌گویند عفونت باعث مرگ وی شد. در آن زمان فصد خون از مد افتاده بود. اما این واقعیت که برای چنین شخص مهمی تجویز شد، نشان می‌دهد که این یک روش پیشرفته بوده است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تریسی رول، پزشک مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، می نویسد: ” در سال 1942، کتاب پزشکی سر ویلیام اوسلر از فصدخون به عنوان درمانی برای ذات‌الریه حاد حمایت کرده است.”

چرا باید فصد خون در منزل انجام شود؟

1- صرفه‌جویی در وقت و هزینه

در لحظه بروز بحران، مراجعه به مطب پزشک‌متخصص و نزدیک‌ترین بیمارستان از موارد اصلی است که به خصوص در یک وضعیت بسیار ناخوشایند، در ذهن شما حلقه می‌زند. اما می‌توانید به با ما تماس بگیرید و پس از مشاوره بهداشتی در مورد بیماریتان، متخصصین ما را جهت فصد خون به منزلتان فرا بخوانید. آنها با توجه به وضعیت‌بیماری و سبک‌زندگی شما، بهترین روش درمان را انتخاب کرده و پس از آن، دستورات مراقبتی را به شما خواهند داد.

2- نیازی به انتظار در مطب دکتر نخواهید داشت

مطب دکتر می‌تواند به عنوان شلوغ‌ترین مکان در خدمات پزشکی شناخته شود. زیرا هرکسی برای به‌دست آوردن سلامتی و درمان بیماری خودريال به پزشک نیاز دارد. بررسی بیماران به مدت زمان نسبتاً طولانی‌ نیازمند است. این موضوع باعث می‌شود صف انتظار طولانی شود. حضور طولانی مدت در مطب، می‌تواند خطرآفرین باشد. خطر ابتلا به بیماری هایی که سایر بیماران با خود به همراه دارند.

هیچکدام از ما دوست نداریم که خود یا عزیزانمان را، برای رها شدن از بیماری فعلی که از آن رنج می‌برد، به مطب دکتر برسانیم. اما در آنجا، شخصی که دانسته یا نادانسته مبتلا به ویروس کرونا می‌باشد، سرفه یا عطسه کند. در این صورت بیماری خود را با ما یا فرزند، پدر، مادر، برادر و یا همسر عزیزمان شریک شود.

کار منطقی و عقلانی این است که متخصصین را برای هرگونه عملیات پزشکی و درمانی از جمله فصد خون، به محل زندگی خود فراخوانی کنیم. علاوه‌بر این، اگر بیمار در هنگام معاینه احساس راحتی کند، روند درمان تسهیل خواهد شد. فصد خون در منزل را امتحان کنید.

3- راحتی بیمار

هیچ‌چیز نمی‌تواند احساس خوبی به شما بدهد، جز اینکه در هنگام بیماری در خانه بمانید. گاهی مراجعه به مطب‌پزشک یا مرکز درمانی ایده خوبی نیست؛ خصوصاً وقتی باید منتظر بمانید تا نوبتتان برسد. بنابراین، از تلفن‌همراه خود استفاده بسیار مفیدی کنید. با استفاده از آن، یکی از متخصصان ما را جهت فصد خون در منزل خودتان، فراخوانی کنید. علاوه بر منزل، پزشک ما می‌تواند به راحتی در هتل، دفتر و سایر مکان‌های قابل سکونت و خدمت‌رسانی، در خدمت شما باشد.