تزریق سرم در منزل

 مزایای استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل


 اکثر افراد از تزریقات هراس دارند. مخصوصاً اگر تزریق در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها انجام شود. از سوی دیگر عده‌ای از افراد هستند که در طی فرایند درمان، امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند. با این حال آیا آنها باید به خاطر شرایط ویژه خود از روند تزریق داروی مورد نظر عقب بمانند؟ قطعاً جواب منفی است.

خدمات تزریق سرم در منزل به منظور کمک به این دسته از افراد فراهم شده است. هم اکنون سوالی که مطرح است، این است که:

 آیا در هر موقعیتی و توسط هر فردی می‌توان سرم را تزریق کرد؟


 برای انجام سرم تراپی در منزل در ابتدا نیاز به ویزیت پزشک می‌باشد. تنها پزشک فردی است که به صورت حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند مشکل بیمار را تشخیص دهد و بهترین درمان را تعیین کند. انجام باقی کارها نیز بر عهده پرستاران می‌باشد.

 قطعاً یک پرستار متخصص و مجرب بانهایت دقت این کار را انجام می‌دهد و نتیجه این کار نیز بهبود هرچه سریعتر بیمار خواهد بود.

تزریق سرم عموماً بدون درد است. اما ممکن است که چسباندن سوزن در مرحله اولیه کمی سوزش یا درد به همراه داشته باشد. مخصوصاً اگر فرد مورد نظر بد رگ باشد. در این صورت عمل رگ گیری کار نسبتاً دشواری خواهد بود؛ زیرا در این شرایط روند تزریق تلاش بیشتری را طلب می‌کند.

بدون داشتن نسخه می‌توان تزریق سرم در منزل را انجام داد؟


 تزریق سرم بدون نسخه پزشک شدنی نیست. متاسفانه برخی از افراد به محض بروز علائم برخی از بیماریها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تا به طور خودسرانه سرم دریافت کنند. حتی بدون اینکه توسط پزشک ویزیت شده باشند. همچنین برخی از مراکز درمانی به دلیل منافع مالی، درخواست این دسته از افراد را رد نمی‌کنند. اما باید دقت داشته باشید که این کار به هیچ عنوان ایمن نیست.

بخوانید
نصب سوزن پورت

 شما تنها زمانی مجاز به سرم تراپی هستید که امکان مصرف آب یا مواد غذایی از طریق دهان را نداشته باشید. بنابراین از هر گونه استفاده غیر حرفه‌ای از آن که نه تنها برای شما سودمند نیست بلکه در طولانی مدت می‌تواند مشکل ساز باشد دوری کنید. خواه تزریق سرم در منزل و یا تزریق در یک مرکز درمانی انجام شود. هرگز بدون ویزیت توسط پزشک اقدام به سرم تراپی خودسرانه نکنید.

 

تزریق سرم در  منزل

 

 دلیل نیاز افراد به سرم تراپی


همانطور که در بالا ذکر کردیم، زمانی که افراد قادر به دریافت غذا از طریق دهان نباشند، سرم تراپی انجام می‌شود.

 تزریق سرم به منظور جایگزینی مایعات، اصلاح الکترولیت‌ها، انتقال خون، درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچی و تزریق برخی از داروها صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال داروهایی مانند: ویتامین‌ها، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ در بیماری‌های حاد.

 سرم در برخی از بیماری‌های دردناک و حادی مانند: آرتریت روماتوئید، نارسایی قلب، سرطان‌ها، نقص ایمنی بدن نیز کاربرد دارد. این موارد بیماری بسیار جدی هستند. به همین خاطر تزریق سرم نیز باید توسط یک پرستار با تجربه و مجرب انجام شود؛ حتی اگر بنا بر تزریق سرم در منزل باشد.

 آیا سرم تراپی کار ساز و مفید خواهد بود؟


 افرادی که در طی سال به آنفولانزا دچار می‌شوند؛ مخصوصاً در سنین بسیار پایین و یا در سنین بالا به سرم‌تراپی نیاز پیدا خواهند کرد. تجویز سرم در افرادی که بر اثر ورزش و فعالیت زیاد و یا گرمازدگی دچار کم آبی بدن شده‌اند و یا حتی بر اثر پروازهای طولانی بسیار خسته و ناخوش احوال هستند نیز می‌تواند مفید واقع شود.

بخوانید
درمان زخم بستر در منزل

 دقت داشته باشید که اگر مشکل شما با نوشیدن مایعات فراوان حل می‌شود، بهتر است که به جای تزریق این کار را انجام دهید. در غیر این صورت اگر حال عمومی شما آن قدر بد است که توانایی انجام این کار را ندارید، قطعاً تزریق سرم برای شما مفید خواهد بود.

انواع سرم و کاربرد آنها


سرم ها از دو جهت دسته بندی می‌شوند:

1- از نظر غلظت

2- از نظر ترکیب شیمیایی مواد

 چند نمونه از پرکاربردترین سرم ها را در زیر برایتان بیان می‌کنیم:

 سرم نمکی: افزایش فشار خون افرادی که بنا به دلایل گوناگون دچار افت فشار می‌شوند.

 سرم قندی: تأمین انرژی بیمار، کمک به کاهش درد، کاهش تب و دفع سموم بدن

 سرم رینگر لاکتات: دارای الکترولیت‌هایی نظیر پتاسیم، کلسیم، کلر، و لاکتات بوده و به منظور جبران مایعات از دست رفته استفاده می‌شود.

سرم دکستران: از این نوع سرم در درمان آسیب‌هایی مانند: سوختگی‌های شدید و وسیع و یا درمان شوک ناشی از عمل‌های جراحی سنگین استفاده می‌شود.

سرم کربوهیدراتی: جهت تأمین نیازهای غذایی و تقویت قوای جسمانی بیماران

سرم ژلاتین تعدیل یافته: برای درمان شوک ناشی از کاهش حجم زیادی از خون، دیابت و بیماری‌های کلیوی مورد استفاده واقع می‌شود.

 

تزریق سرم در منزل

 

 مزایای استفاده از تزریق سرم در منزل


1- با استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل نیاز نیست که زمان و انرژی خود را صرف ماندن در ترافیک‌های درون شهری کنید. شما با انجام تزریق سرم در منزل در وقت، انرژی و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

 2- محیط خانه از هر مکان دیگری راحت‌تر و امن‌تر است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید سرم تراپی را در خانه خود با خیالی آسوده انجام دهید.

بخوانید
پانسمان در منزل | زخم چیست و چگونه در منزل از آن مراقبت کنیم؟

3- استفاده از تجهیزات استریل و رعایت همه نکات ایمنی و بهداشتی: زمانی که تزریق سرم در منزل انجام شود، نگرانی از بابت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند کرونا و یا عفونت‌های بیمارستانی نخواهید داشت.

چگونگی تزریق سرم در منزل


 همانطور که در بالاتر بیان کردیم، تزریق سرم در منزل باید توسط افراد آموزش دیده و ماهر انجام شود. به همین خاطر هرگز سعی نکنید که این کار را خودتان به تنهایی در خانه انجام دهید؛ زیرا خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 اتصال سرم در منزل توسط آنژیوکت صورت می‌گیرد. متخصصان ما این کار را با نهایت دقت و توجه برای شما انجام خواهند داد تا از احتمال بروز هرگونه خطا جلوگیری شود.

به طور کلی مزایای تزریق سرم در منزل از تزریق در مراکز درمانی و بیمارستانها به مراتب بیشتر است.

هزینه سرم تراپی در منزل


قیمت و تعرفه سرم تراپی در منزل، بسته به نیاز شما قابل تغییر است. پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت خدمات ما و اطلاع از تعرفه، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که مطالب بیان شده برایتان کاربردی، مفید و آموزنده واقع شده باشند.