فشار خون بالا

فشار خون بالا یا HBP بیش از حد به دیواره های رگ های شما فشار می آورد.

شریان های شما باید محکم، صاف باشند تا بتوانند خون را به آسانی از ریه ها و قلب منتقل کنند، جایی که اکسیژن به اندام ها و سایر بافت ها می رسد. فشار خون بالا یا HBP بیش از حد به دیواره های شرایین شما فشار می آورد. این باعث آسیب و ایجاد چربی یا “پلاک” می شود. این پلاک باعث می شود که شریان های شما سفت و سخت بمانند، بنابراین نمی توانند کارشان را انجام دهند.

 

بیماری عروق کرونر (CAD)

CAD هنگامی رخ می دهد که پلاک در شریان های نزدیک به قلب شما ایجاد می شود که می تواند درد قفسه سینه یا ریتم قلب ( آریتمی) ایجاد کند. انسداد کامل می تواند یک حمله قلبی ایجاد کند.

 

حمله قلبی
هنگامی که پلاک تولید می شود یا یک لخته از آن می افتد، به طور کامل یک شریان را به قلب شما مسدود می کند، این می تواند یک حمله قلبی ایجاد کند. انسداد عضله قلب اکسیژن و مواد مغذی را از بین می برد. که می تواند باعث از کار افتادن قلب یا همان حمله قلبی شود.

در این حالت معمولا در سینه احساس فشار یا درد می کنید، اما گاهی اوقات در بازو، گردن یا فک شما نیز این درد وجود دارد. ممکن است دشوار باشد که نفس بکشید و ممکن است سرگیجه یا تهوع داشته باشید.

اگر شما هر یک از این علائم هشدار دهنده را داشتید، سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

 

بخوانید
بیماری لوپوس

بیماری عروق محیطی (PAD)
PAD مانند CAD است، اما در رگهای خونی که از قلب شما دورتر است، مانند پاها، سر و یا معده شما تاثیر می گذارد.

ممکن است درد یا گرفتگی عضلات در پاها داشته باشید، اغلب هنگام راه رفتن یا بالا رفتن از پله ها احساس درد سدید دارید و ممکن است بعد از یک استراحت درد فروکش کند . PAD می تواند مشکلات جدی مانند سکته مغزی، زخم، و از دست دادن گردش خون در پاها ایجاد کند که می تواند باعث قطع عضو شود.

نارسایی قلبی

فشار خون بالا می تواند موجب انسداد شریان ها شود. با گذشت زمان، این کار می تواند قلب شما را ضعیف تر کند. در نهایت، آنقدر ضعیف می شود که نمی تواند خون کافی برای بقیه بدن فراهم کند. این نارسایی قلبی است.

قلب بزرگ

به همان میزان که تلاش بیشتری برای حرکت دادن خون می کند عضله قلب ضعیف می شود در نتیجه، قلب شما بزرگتر می شود. هرچقدر بزرگتر شود، کار کمتری انجام میدهد، به این معنی که بافتهایتان ممکن است اکسیژن و مواد مغذی مورد نیازشان را دریافت نکنند.

پیام بگذارید