تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل روشی ساده و مطمئن


کمتر از یک سال گذشته، حدود ۶۰ میلیون نفر در دنیا به ویروس جدید و خطرناک کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه حدود ۲ میلیون نفر از این افراد، فوت کردند.

 با توجه به سرعت بالای شیوع کرونا، متاسفانه ممکن است قربانی بعدی من و یا شما باشیم! در چنین موقعیتی علاوه بر پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس باید از روش‌های ساده و مطمئنی مانند تست کرونا در منزل استفاده کنیم تا با تشخیص به موقع بیماری به درمان آن بپردازیم.

 بسیاری از افراد با این خدمات آشنایی ندارند. ما در این مقاله تلاش کردیم به سؤالات شما در رابطه با نحوه انجام تست کرونا در منزل، هزینه‌های آن، مدت پاسخ دهی و سایر خدمات مربوط، پاسخ مناسب بدهیم.

علائم کرونا یا کووید ۱۹


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، علائم ابتلا به ویروس کرونا به شکل‌های گوناگونی در افراد بروز می‌کند. آگاهی از این علائم در کاهش سرعت انتقال ویروس مؤثر است. بنابراین در ابتدا شما را با برخی از شایع‌ترین علائم این بیماری آشنا می‌کنیم.

علائم ابتلا به بیماری کرونا با درجه شیوع کم

  • گلو درد
  • سردرد
  • درد عضلانی
  • اسهال
  • از دست دادن حس چشایی و بویایی
  • تغییر رنگ انگشتان دست و پا
  • تظاهرات پوستی در قسمت‌های مختلف بدن مانند: اگزما و خارش‌های پوستی

علائم با درجه شیوع بالا

  • سرفه خشک
  • خستگی
  • تب

 علایم جدی در ابتلا

  • از دست دادن حرکت و یا گفتار
  • تنگی نفس یا دیسترس تنفسی
  • درد و احساس فشار در ناحیه قفسه سینه

 علائم گفته شده در حالت معمول پنج روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شوند. البته در برخی از موارد دوره کمون و یا نهفتگی بیماری بیش از ۱۴ روز طول می‌کشد.

 به یاد داشته باشید که اگر علائم به صورت جدی در شما ظاهر شوند، در اسرع وقت باید درمان خود را آغاز کنید؛ چرا که محل اصلی فعالیت این ویروس؛ ریه‌ها و دستگاه تنفسی هستند. ممکن است با کوتاهی در روند درمان، قسمت زیادی از ریه درگیر شود و کارایی خود را از دست بدهد. همچنین عواقبی مانند ایست قلبی و در نهایت مرگ را در پی خواهد داشت.

 

تست کرونا در منزل

 

 روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا


 در روزهای اولیه حضور ویروس کرونا در دنیا، همه گمان می‌کردیم که با قرنطینه کردن خودمان به مدت یک الی سه ماه این ویروس برای همیشه از بین خواهد رفت و یا قطعاً روشی برای مقابله با آن را پیدا خواهیم کرد. اما متاسفانه در طی مدت یک سال که از این ماجرا می‌گذرد، هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و همه واکسن‌هایی که تولید شده‌اند با ابهام روبرو هستند. بنابراین مهم است که راه‌های پیشگیری را جدی بگیریم.

 روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا


  • ضدعفونی کردن سطوح: شما باید به طور مرتب تمام سطوح را ضدعفونی کنید. ضدعفونی می‌تواند با انواع مواد بهداشتی مانند: الکل و سفید کننده‌ها انجام شود.
  • قبل از مصرف غذا و نوشیدنی با شوینده‌های مناسب دست‌ها را به خوبی بشویید.
  • تلاش کنید که سیستم ایمنی خود را با مصرف غذاهای مناسب تقویت نمایید.

تست کرونا در منزل با دقت بالا


 هم اکنون در دنیا دو روش برای بررسی ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که انجام همزمان هر دو دقت پاسخ تست را افزایش می‌دهد. در روش اول که به تست پی سی آر PCR و یا تشخیص عفونی معروف است، با نمونه گیری از مخاط بینی و حلق انجام می‌شود.

 در این روش از تست کرونا در منزل با یک گوش پاک کن یا سواب از مخاط حلق و بینی نمونه گرفته می‌شود و در عرض یک یا دو روز نتیجه تست مشخص می‌شود. این تست دقت بسیار بالایی دارد.

 در روش دوم که با نام تست آنتی بادی معروف است، با انجام نمونه گیری خونی، شمارش تعداد آنتی بادی‌ها و یا همان پادتن‌ها انجام می‌شود. پاسخ این تست در یک روز مشخص شده و دقت بسیار بالایی دارد. اما گاهی نیاز است که آزمایش تکرار شود.

تست کرونا در منزل از خدمات ضروری این روزها


مرز باریکی بین تشخیص علائم ابتلا به ویروس آنفولانزا، سرماخوردگی و ویروس کرونا وجود دارد. ممکن است که در صورت بروز علائم چندان بیماری را جدی نگیریم. همه مراجع و منابع معتبر از جمله سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کنند که در وضعیت پاندمی کرونا با دیدن علائم 7 الی 14 روز خود را قرنطینه کرده و پس از یک هفته از بروز علائم، به سراغ استفاده از خدمات تست کرونا در منزل بروید. دلیل این کار چیست؟

سه مزیت انجام تست کرونا در منزل


  • اگر شما به ویروس کرونا مبتلا شده باشید با انجام این کار از انتقال آن به افراد دیگر از جمله کادر درمان جلوگیری می‌کنید.
  • در صورت عدم ابتلا به بیماری ممکن است با مراجعه حضوری به مراکز آزمایشگاهی، احتمال ابتلای شما به این ویروس افزایش یابد.
  • شما با انجام تست کرونا در منزل از اتلاف انرژی و وقت خود برای مراجعه به آزمایشگاه‌ها جلوگیری می‌کنید.

آیا تست کرونا در منزل معتبر و قابل اعتماد است؟


نمونه‌های جمع آوری شده تست کرونا در همان آزمایشگاه‌هایی که متخصصان پزشکی در بیمارستانها و مراکز مراقبت‌های اولیه استفاده می‌کنند، بررسی و پردازش می‌شوند و به همان اندازه معتبر و قابل اعتماد هستند.

 علاوه بر آن استفاده از همه موارد بهداشتی و تجهیزات حرفه‌ای از دیگر مواردی است که قابل اعتماد بودن تست کرونا در منزل را تأیید می‌کند.

 به بیانی دیگر تست کرونا در منزل دقیقاً مانند تست کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌باشد.

 فرد تست گیرنده با استفاده از یک سواب یا گوش پاک کن مخاط حلق و بینی فرد را جمع‌آوری می‌کند. به همین خاطر تست کرونا در منزل به اندازه تست مراکز درمانی دقیق و معتبر است.

 پس از جمع آوری نمونه، سلامتیار آن‌ها را به آزمایشگاه تخصصی ارسال می‌کند. نتایج معمولاً چند روز طول می‌کشد و به صورت دیجیتالی به شما تحویل داده می‌شود.

 

تست کرونا در منزل

 

نتیجه منفی تست کرونا در منزل


 اگر جواب آزمایش شما منفی باشد به این معنا است که ویروسی که باعث ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود در نمونه شما یافت نشده است. البته ممکن است که در برخی از افراد مبتلا به این ویروس، نتیجه تست کرونا در منزل منفی باشد؛ در این حالت منفی کاذب نامیده می‌شود. این شرایط در صورتی ایجاد می‌شود که تست کرونا خیلی زودتر از جمع شدن عفونت در خون انجام شود؛ به همین خاطر نتیجه به دست آمده منفی می‌باشد. در این صورت بهتر است که همه پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند و پس از گذشت چند روز مجدداً تست کرونا تکرار شود.

نتیجه مثبت تست کرونا در منزل


 اگر جواب تست کرونای شما مثبت بود؛ بهتر است که در طول بیماری برای جلوگیری از انتشار ویروس به سایر افراد توصیه‌های CDC را جدی بگیرید.

 تا جای ممکن خود را در یک اتاق که به دور از سایر افراد و حتی حیوانات خانگی موجود در خانه است، قرنطینه کنید.

 از حمام جداگانه استفاده کرده و اگر لازم است در بیرون از فضای اتاق در کنار سایر افراد باشید، حتماً از ماسک استفاده کنید.

 وسایل شخصی خود مانند حوله و ظروف و لیوان را  با دیگران به اشتراک نگذارید. علائم خود را کنترل کنید و اگر دچار علائم هشدار دهنده اضطراری مانند مشکلات تنفسی شدید، بلافاصله به بخش مراقبت‌های پزشکی بیمارستان‌ها مراجعه کنید.

برای انجام تست کرونا در منزل چه باید کرد؟


شما برای دریافت خدمات تست کرونا در خانه، تنها کافی است که درخواست خود را در سامانه مربوط ثبت کنید و یا حتی از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده درخواست کنید. در این صورت متخصصان در اسرع وقت به محل اعزام شده و نمونه گیری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نهایت دقت، انجام می‌دهند.

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.